Aparterre – adresa unui styling perfect

Start
//

Prima oară când Domnica mi-a spus că i-ar plăcea ca, într-o bună zi, să aibă un concept store, eram la Paris. Tocmai fuseserăm la o prezentare Haider Ackermann și amândoi eram sub influența filmului dramatic și poetic pe care Ackermann îl regizase la Lycée Carnot, o clădire emblematică, situată pe unul dintre bulevardele mele preferate, bd. Malesherbes, scenă a unor momente irepetabile din cinematografia franceză.

Nu întâmplător, într-o primă fază, Parisul a jucat un rol esențial în povestea de astăzi a magazinului Aparterre – toate momentele noastre speciale, în care descopeream micile sau marile comori ale orașului, s-au contopit în fragmente care au început să spună o poveste: terasa unuia dintre cele mai frumoase muzee pariziene, Jacquemart-André, cromatica nostalgică de la Marmottan, boutique-ul Dries Van Noten de pe Quai Malaquais, galeriile Didier Ludot de la Palais Royal sau micul magazin de bijuterii vintage, cu o selecție care îți tăia respirația, unde ne-a dus Marie-France Ionesco, aflat la doi pași de École Nationale Supérieure des Beaux-Arts. Toate aceste spații s-au suprapus în mii de straturi, conducând, în 15 ani, către adresa stylingului perfect de astăzi – magazinul Aparterre de pe strada Jean-Louis Calderon 80.

Ca în orice poveste de viață cu sens și consistență, și povestea Aparterre a avut momentele ei de nesiguranță și derivă. Cu câteva luni înainte de pandemie, Domnica alesese de la Paris lămpile, măsuțele, candelabrele și fotoliile vintage care ar fi trebuit să îmbrace spațiul, să-i confere forma perfectă, asemenea unui styling care o reprezintă. Însă simptomele COVID-19, cu implicațiile sale la nivel global, au întrerupt brusc orice acțiune, iar nimeni nu știa atunci cum va arăta finalul. Primele comenzi la branduri fuseseră deja plasate, deschiderea urma să fie anunțată, dar visul Aparterre a trebuit să mai aștepte, costul emoțional și financiar fiind considerabil. Țin minte discuțiile noastre de atunci, îndoielile, fricile, teama de necunoscut. Cumva, fără să am nicio altă garanție în afara profesionalismului desăvârșit care o descrie pe Domnica, știam că va reuși. Și a reușit.

Astăzi, Aparterre, fondat de Domnica Mărgescu și Ioana Hintz, reprezintă spațiul în care toți cei pasionați de modă și estetică, într-o formă sau alta, pot trăi o experiență autentică. Pentru că Aparterre nu își propune doar să vândă haine, ci să ofere o călătorie – de la sfaturile personalizate, oferite de echipa cu cea mai vastă experiență în moda românească, până la momentele petrecute pe terasa intimă, care dezvăluie curtea unuia dintre cele mai frumoase licee bucureștene, Școala Centrală. Aparterre poate însemna acasă. Selecția atent curatoriată de cărți, parfumuri, bijuterii, ochelari sau obiecte de veselă este menită să-i ajute pe cei care intră să-și definească o semnătură stilistică personală, conturând o imagine puternică – or, asta înseamnă mult mai mult decât achiziția unei simple piese vestimentare.

Cu o experiență de aproape 20 de ani ca director de modă al revistei ELLE, publicația care a format estetic mai multe generații, Domnica a imaginat o selecție particulară de piese și branduri, dincolo de obsesia sezonieră a trendurilor – elemente care construiesc garderoba pas cu pas și care spun povestea unui styling. Printre acestea se numără piese considerate collectibles, semnate Glenn Martens din perioada Y/Project (actualmente director de creație la Maison Margiela) sau rochiile Quira, create de Veronica Leoni, acum la conducerea creativă a Calvin Klein Collection, fiind prima femeie din istoria brandului care ocupă această poziție. Astfel, Aparterre evoluează odată cu cele mai imprevizibile mișcări din moda contemporană.

Creșterea organică a unei clientele relevante, organizarea primelor pop-up stores în țară, la Cluj și Brașov, precum și portofoliul de branduri ce o definește perfect pe Domnica sunt parte integrantă din emoția Aparterre. Cei care au cumpărat pentru prima dată de aici vor asocia acel moment cu o experiență personală, fie că este vorba despre unul dintre cele mai căutate parfumuri ale momentului, Café Tabac de la Aedes de Venustas, sau despre ochelarii Max Pittion, adevărate bijuterii pentru cunoscători.

Prezența unor nume ca Jean Paul Gaultier, Monse, Mugler, Toteme, Victoria Beckham, Peter Do, Proenza Schouler, Wardrobe.NYC, 3.1 Phillip Lim, JW Anderson, CFCL, Litkovska, Magda Butrym, Plan C, Simone Rocha sau Courrèges descrie perfect realitatea modei în acest moment – departe de lucrurile prea vizibile, prea evidente, dar atât de aproape de ce mai înseamnă astăzi o etichetă.

Evenimentele, lansările, momentele de socializare, toate într-un spațiu intim, care a devenit acea adresă de neratat, spun povestea Aparterre, spun povestea unui vis, visul Domnicăi. Pe care o puteți găsi pe terasă, cu un pahar de vin, sau înconjurată de prieteni și clienți, în spațiul pe care și l-a dorit și care este cadoul ei pentru toți cei care iubesc moda!

Imagini © Barna Némethi

Ediția actuală

#08, primăvară 2025


O poți cumpăra aici
sau aici
Matca Literară
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.